De gemeente, Welzijnswerk Midden-Drenthe en Sport Drenthe willen meer mensen aan het sporten en bewegen krijgen. Sport Drenthe en Welzijnswerk Midden-Drenthe werken daarom samen in het project ‘Buurtsportcoach’. Het project is mogelijk omdat de gemeente hiervoor bij de Rijksoverheid subsidie heeft aangevraagd. De Buursportcoach brengt mensen die willen bewegen en sportaanbieders met elkaar in contact. Het project wordt gestart in Hoogersmilde, Hijken en Hooghalen.

Om te bepalen of er nog wensen zijn op het gebied van bewegen wordt er een behoeftepeiling gehouden in Hoogersmilde. Vervolgens wordt er gekeken of er een sportaanbod kan worden gedaan waarbij aan de wensen wordt tegemoet gekomen. Hierbij wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de bestaande verenigingen en clubs. Het invullen van de behoeftepeiling kost ongeveer 10 minuten van uw tijd.

Een volledig beeld
Om een compleet overzicht te krijgen van de bewegingsbehoeften nodigen Sport Drenthe en Welzijnswerk Midden-Drenthe iedere inwoner van Hoogersmilde van 8 jaar of ouder uit om de vragenlijst voor 4 november in te vullen.

De vragenlijst kunt u vinden door op onderstaande link te klikken.
Vragenlijst behoeftepeiling

Voor informatie en vragen kan men contact opnemen met Tineke Posthoorn, tel. 0593-523450,